Jillz, kom eens uit de kast.

Geen zin in bier of wijn? Dan is Jillz het ideale drankje voor jou. Het nieuwe drankje van Heineken is een verfrissend, bevat 100% natuurlijke ingrediënten en slechts 5% alcohol. Heineken is nogal wat van plan. Met Jillz zet de biergigant een alternatief voor tapbier neer, waarmee primair vrouwen van de witte wijn af moeten blijven.

De smaak is goed, maar of de commercial die hierbij hoort ook zo succesvol is? Alles klopt, stoere mooie mannen, vrijheid, vriendschap, succes, leuke muziek. Sexy mannen inzetten om vrouwen te verleiden, zoals vaak sexy vrouwen in reclames worden ingezet om mannen te verleiden.

Maar wordt de gemiddelde vrouw hier nou warm van? Naar mijn mening raakt Heineken met de nieuwe Jillz reclame een hele andere doelgroep dan de bedoeling is. Voor homo’s zal het filmpje namelijk ongetwijfeld een stuk aantrekkelijker zijn. Maar Heineken hoeft zich hierdoor geen zorgen te maken. Aangezien zo’n 10% van de Nederlandse bevolking homo is, zal de gestelde doelstelling als nog worden bereikt.

Dat het drankje ook bij deze mannen inderdaad in de smaak valt, is wel duidelijk.
Afbeelding 2

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: